TájKép - Utolsó kommentek
blfr3@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://tajkep.blog.hu/2009/08/11/meg_ket_dolog_1/full_commentlist/1#c41986164
Válasz erre: Még két dolog
2023-04-13T21:56:42+02:00
2023-04-13T21:56:42+02:00
FUHfilm
http://blog.hu/user/1629134
Fehér György (1939-2002) operatőr-rendezőről készítek egy könyvet, ezért szeretném megtudni, hogy ki a szerzője ennek a blogbejegyzésnek?
https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor/full_commentlist/1#c40190748
Válasz erre: Sovcolor
2021-04-29T11:09:46+02:00
2021-04-29T11:09:46+02:00
v_e_r_o
http://blog.hu/user/684411
<a href="https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor?full_commentlist=1#c39469996" class="reply_nick_1524964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39469996 );">@tapló II.</a>: megtisztelő 11 év után választ kapni, és most olvasom 4 hónapra rá. kerestem is már a tájkép blogot, örülök, hogy így megtaláltam.<br />
üdv, vero
https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor/full_commentlist/1#c39470002
Válasz erre: Sovcolor
2020-12-22T09:41:55+01:00
2020-12-22T09:41:55+01:00
tapló II.
http://blog.hu/user/1524964
Igen, amíg el nem felejtem. A legjobb színes film a japán Fuji volt. Fogalmam sincsen ezek a japcsik hogyan csinálták, de mindenben elsők tudtak lenni. Kiváló a Zeiss optika? Erre odarakták a Nikon gépet kétszer olyan éles lencsékkel.
https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor/full_commentlist/1#c39469996
Válasz erre: Sovcolor
2020-12-22T09:39:28+01:00
2020-12-22T09:39:28+01:00
tapló II.
http://blog.hu/user/1524964
<a href="https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor?full_commentlist=1#c6932112" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 6932112 );">@vero</a>: Inkább vízes színűnek látszott minden, a kék sem volt határozott.
https://tajkep.blog.hu/2009/07/01/sovcolor/full_commentlist/1#c39469994
Válasz erre: Sovcolor
2020-12-22T09:37:49+01:00
2020-12-22T09:37:49+01:00
tapló II.
http://blog.hu/user/1524964
Anno hoztak Moszkvából az ismerőseim akik kint jártak két tekercs Szovkolor diafilmet. Tudták, hogy nagy amatör vagyok. Egy orosz-szakos tanár lefordította a dobozban lévő cédulát, előhívható ORWO színesfilm fürdőben is. Nos lett fotó és lett előhívás. A színek tényleg döbbenetesek voltak. Életemben olyan fakó képeket nem láttam. (Illetve, ha 10 évig kint van az eredeti ORWO a napon akkor az ilyen.) Később egy másik ismerős elárulta, hogy ORWO (keletnémet) filmet is csak az elvtársak külön magazinjában lehet kapni, ott a népnek ez a film van, meg a Szputnyik borotvapenge amit jobb nem használni..
https://tajkep.blog.hu/2008/07/23/egy_munkaszolgalatos_olimpikon_nemet_vaskeresztje/full_commentlist/1#c34081298
Válasz erre: Egy munkaszolgálatos olimpikon német Vaskeresztje
2017-11-06T17:09:07+01:00
2017-11-06T17:09:07+01:00
atleta.hu
http://blog.hu/user/40283
<a rel="nofollow" href="http://www.es.hu/cikk/2017-11-03/ungvary-krisztian/amire-van-igeny-.html">www.es.hu/cikk/2017-11-03/ungvary-krisztian/amire-van-igeny-.html</a>
https://tajkep.blog.hu/2010/02/26/vajon_tiltott_tanc_e_a_twist/full_commentlist/1#c18200421
Válasz erre: Kedves Németh elvtárs! Szeretnék választ kapni, hogy vajon tiltott tánc-e a twist?
2012-11-02T18:24:48+01:00
2012-11-02T18:24:48+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Hogy mennyire NEM marginális eseményről cvan szó, azt ez a friss (2012. október 31.) cikk is mutatja:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mult-kor.hu/cikk.php?id=37723">www.mult-kor.hu/cikk.php?id=37723</a>
https://tajkep.blog.hu/2008/07/23/egy_munkaszolgalatos_olimpikon_nemet_vaskeresztje/full_commentlist/1#c17471911
Válasz erre: Egy munkaszolgálatos olimpikon német Vaskeresztje
2012-08-04T09:54:12+02:00
2012-08-04T09:54:12+02:00
tesz-vesz
http://blog.hu/user/249017
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/07/23/egy_munkaszolgalatos_olimpikon_nemet_vaskeresztje?fullcommentlist=1#c3087397" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 3087397 );">@Gasper</a>: akkor rosszul szerepeltek, na de most már van egy aranyunk! :)
https://tajkep.blog.hu/2010/06/06/most_csak_egy_foto_avagy_kismoszkva_felett_az_eg/full_commentlist/1#c16623930
Válasz erre: Most csak egy fotó, avagy Kismoszkva felett az ég
2012-05-13T05:04:32+02:00
2012-05-13T05:04:32+02:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/06/06/most_csak_egy_foto_avagy_kismoszkva_felett_az_eg?fullcommentlist=1#c16623923" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16623923 );">@geegee</a>: már mint hogy más helyen...
https://tajkep.blog.hu/2010/06/06/most_csak_egy_foto_avagy_kismoszkva_felett_az_eg/full_commentlist/1#c16623923
Válasz erre: Most csak egy fotó, avagy Kismoszkva felett az ég
2012-05-13T04:54:32+02:00
2012-05-13T04:54:32+02:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Ez nem a pécsi magasház?Tudtommal ekkora lakóház nem nagyon van Magyarországon...
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c16453615
Válasz erre: Búcsúpillantás
2012-04-22T18:38:40+02:00
2012-04-22T18:38:40+02:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c16450106" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16450106 );">@Gasper</a>: Én kíváncsacsi lennék rá. :)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c16450106
Válasz erre: Búcsúpillantás
2012-04-22T09:09:47+02:00
2012-04-22T09:09:47+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c16394268" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16394268 );">@Alfőmérnök</a>: heteken belül megnézem a kiállítást, aztán ha még érdekel, szívesen referálok. :)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c16394268
Válasz erre: Búcsúpillantás
2012-04-16T22:20:58+02:00
2012-04-16T22:20:58+02:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c16378769" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16378769 );">@Gasper</a>: Az összekötő szövegekben tesznek utalást a technikai eljárásokra, de ez egy laikusnak - mint pl. én - szerintem kevés. Simán megcsinálhatták volna, hogy szemléltetik, elég lett volna néhány kép, meg korabeli eszköz, nem igazán értem, miért hagyták ki. Mert amúgy szerintem az összegyűjtött anyag elég jó és informatív, nekem sajna csak másfél órám volt a megtekintésére, de kevésnek bizonyult.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c16378769
Válasz erre: Búcsúpillantás
2012-04-15T09:49:07+02:00
2012-04-15T09:49:07+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c16346986" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16346986 );">@Alfőmérnök</a>: kiváncsi vagyok arra a kiállításra, valamikor viszem is a diákjaimat. Mondjuk az biztos -főként ismerve a mai múzeumpedagógiai trendeket- hogy érdemes lenne a technikai háttér legalább minimális szemléltetésével bemutatni ezeket az anyagokat.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c16346986
Válasz erre: Búcsúpillantás
2012-04-11T20:27:16+02:00
2012-04-11T20:27:16+02:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
Megnéztem A Fotóművészet születése (A piktorializmustól a modern fotográfiáig) c. kiállítást a Szépművészetiben. Szerintem jó anyag (bár a belépő kissé borsos, de ezt már megszoktam).<br />
Amit miatt némi hiányérzetem maradt, hogy a dolog technikatörténeti része nem volt kellőképpen kifejtve. Például az olyan eljárásokat, mint a composite image, különféle nemeseljárások, fotogravűr, guminyomat, nem szemléltették ábrákkal és/vagy korabeli eszközökkel. Viszont volt néhány szép régi gép is. Szóval, akit érdekel a fotográfiatörténet és van pénze, annak ajánlom.
https://tajkep.blog.hu/2008/12/20/karacsonyi_barany/full_commentlist/1#c16122456
Válasz erre: Karácsonyi bárány
2012-03-18T14:23:53+01:00
2012-03-18T14:23:53+01:00
patikaisó
http://blog.hu/user/707014
Egészséges ételhez használjon tiszta sót!
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c15337216
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-12-29T07:48:56+01:00
2011-12-29T07:48:56+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c15336806" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15336806 );">@vero</a>: köszönöm az érdeklődést. Az igazat megvallva teli vagyok félkész posztokkal, kettő meg egészen készközelben van. Nem ígérek semmit, de igyelszem megszolgálni a további megbecsülést. :)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c15336809
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-12-29T01:22:21+01:00
2011-12-29T01:22:21+01:00
vero
http://blog.hu/user/2440
nyum=anyum
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c15336806
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-12-29T01:21:45+01:00
2011-12-29T01:21:45+01:00
vero
http://blog.hu/user/2440
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c15144611" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15144611 );">@Gasper</a>: nálunk is megvan sok negatív cucc, amit nyum fotózott a 70es években. bulinál több volna újra nagyítani őket 30 év után.<br />
<br />
kedves gasper. lesz új poszt? kérem folytassa. ne csak magára gondoljon-<br />
önt most már kötelezettségek is terhelik!?
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c15144611
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-12-07T09:43:57+01:00
2011-12-07T09:43:57+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c15111822" class="reply_nick_101774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15111822 );">@tewton</a>: hát ez tök jó! Amúgy is van egy varázsa, amikor az ember előhív egy exponált negatívot és várja a végeredményt, de ha mindez több évtizedes cucc, az már egészen más szférákat érint. <br />
Egyébként érdekes, hogy ezek a filmek meglepően stabilak tudnak, tudtak maradni mindenféle hűtés nélkül is. <br />
És milyen jellemző! Amíg a kiváló váci Forte művek nyom nélkül ment gallyra, addig az ótvaros minőséget előállító cseh Foma nyersanyagok még most is kaphatók fél Európában. Pedig a cseh Foma film vadiúj korában, szakszerűen hűtőben tárolva is nagyon fos gradációt produkál.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c15111822
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-12-02T23:35:07+01:00
2011-12-02T23:35:07+01:00
tewton
http://blog.hu/user/101774
izé, off :)<br />
<br />
képzeld, gasper, most hívattam elő egy csomó késő-70-es, kora-80-as években exponált fekete-fehér negatívot. ami döbbenetes, az az, hogy a 30-35 évvel ezelőtt exponált (és nem előhívott!!!) emulziók, 35 éve megvilágított filmek meglepően gyakran korrekt képet adnak. (amatőrként korábban paráztam az olyasmiken, hogy hűteni az exponálatlan és exponált filmet stb. most meg azt látom, hogy 35 év után az _előhívatlan!_ ff filmek kb. olyanok, mintha kicsit elállítódott zársebességgel fotózta volna tegnap) <br />
persze forte filmek és szovjet technika (zorkij 4)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14971605
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-17T11:17:56+01:00
2011-11-17T11:17:56+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14971430" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14971430 );">@Alfőmérnök</a>: most beugrott egy Csengeyről készült dokufilm, ahol a kortársak, többek között Balassa is beszél Csengeyről, illetve Csengeyvel való viszonyáról:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://kereso.nava.hu/document/show/id/500624">kereso.nava.hu/document/show/id/500624</a><br />
<br />
Amikor láttam ezt a filmet, még meg is jegyeztem magamnak, hogy Balassa a mindenféle egykori ellentéteik ellenére és azzal együtt is mennyire igazan és jól beszél Csengeyről. Persze egy ilyen emlékfilmben, vagy micsodában ez nyilván így van rendjén.<br />
<br />
Más. Itt is csak azt tudom mondani, hogy Jankovics baromira nem a Koltay-féle kategória. Sem szakmailag, sem emberileg.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14971430
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-17T11:03:56+01:00
2011-11-17T11:03:56+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14961321" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14961321 );">@Gasper</a>: Jobb lenne, ha ma Csengey Dénesek és Balassa Péterek vitatkoznának, de hát ez jutott. (Tényleg volt CS-nek és B-nek egy levelezése, valahol olvasható is, pontosan nem tudom a forrást.)<br />
<br />
megint más, csak a jósdára sincs kedvem írni:<br />
szerintem sincs igaza málnásinak Jankovics megítélésében. (erről az interjúról van szó, ha valaki nem olvaná a jósdát:<br />
hetivalasz.hu/itthon/a-kultura-nem-a-forradalom-terepe-42998/ )
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14961321
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-16T09:44:20+01:00
2011-11-16T09:44:20+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14958787" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14958787 );">@Alfőmérnök</a>: a két orbitális diagnoszta. :))<br />
<br />
Kende meg egy mezei seggdugasz görény, említésre sem érdemes fehérjehalmaz.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14958787
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-15T21:15:18+01:00
2011-11-15T21:15:18+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14955974" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14955974 );">@Gasper</a>: Kende szóra sem érdemes idióta, maximum röhögni lehet rajta (volt egy vicces vitája Budaházyval is, és hát... nem mondanám, hogy Budaházynál valamivel is értelmesebbnek tűnt). GYP azért más súlycsoport, mint Kende. Találtam egy cikket a vitáról, amire fentebb utaltam (érdekes, a régi mno felületen jön csak be):<br />
<br />
"György szerint Lovas patologikus személyiség, aki egy bokszoló agresszivitásával állandóan csak jobbegyenesekben, horgokban, csapottokban gondolkodik, az ilyeneket ő jobb szereti elkerülni. Lovas némileg másfajta diagnózist állít fel Györgyről, szerinte az esztéta egyszerű pszichopata, különben pedig szóra sem érdemes. Feltűnő volt: mindketten elszántan visszafogták magukat, hogy vaskosabb jelzőkkel ne illessék a másikat, s ez komoly erőfeszítésükbe került. György egy idő után az ősi névmágia módszeréhez folyamodott: ne ejtsük ki a nevét, míg Lovas inkább a lekezelés eszközével élt, rendszeresen csak szerencsétlennek aposztrofálva távvitapartnerét." stb...<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.magyarnemzet.com/portal/161446">www.magyarnemzet.com/portal/161446</a><br />
(a vicc/szomorú az, hogy annyira nem is off ez egy Makovecz-posztnál (sem))
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14955974
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-15T15:48:04+01:00
2011-11-15T15:48:04+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14933339" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14933339 );">@Alfőmérnök</a>: hehe. Jellemző kis közjáték. <br />
<br />
A Kende versus Lovas meccsre jól emlékszem. Kínosan nagy fasz volt mindkettő.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14949142
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-14T21:21:26+01:00
2011-11-14T21:21:26+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Az "üzengetésnek" is régi hagyományai vannak :-P<br />
A "ki nyerte" viszont ha egyértelmű lenne, kevesebb gondunk lenne… Jelenleg mindkét szekérvár úgy értelmezi, hogy neki kedvezzen ;-)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14946329
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-14T16:13:32+01:00
2011-11-14T16:13:32+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
Ja, nem, nem Lakat T. volt a műsorvezető (akkor Kende Péterrel vitatkozott Lovas), hanem valaki más, és GYP nem is volt hajlandó leülni Lovassal vitázni, hanem külön-külön interjúvolták meg őket és úgy üzengettek egymásnak.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14944630
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-14T13:50:36+01:00
2011-11-14T13:50:36+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
Szerintem közszereplő, de mindegy.<br />
<br />
Sajnos nem találom a neten, de volt régen egy szórakoztató vitája Lovas Istvánnal (Lakat T. volt a műsorvezető).<br />
Nem vagyok rajongója Lovasnak (se), de azt a meccset azt hiszem, egyértelműen ő nyerte.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14936360
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-14T10:34:11+01:00
2011-11-14T10:34:11+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
" - Doktor úr, én olyan bizonytalan vagyok... vagy mégsem ? "<br />
<br />
Végülis azt hiszem, nem minősül közszereplőnek. (Ezt szívem szerint kötőjellel írnám, mint minden olyan összetett szót, ahol az egymás mellé kerülő mássalhangzók félreérthetőek kiejtési értelmezés szempontjából. Klasszikus példa a "Göethe matracsírban halt meg..."
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14933339
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-13T21:28:47+01:00
2011-11-13T21:28:47+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14926712" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14926712 );">@Gasper</a>: Jaja, az is egy szép történet (mármint a képes). Bár talán kicsit fel van fújva, nem tudom.<br />
<br />
GYP-t nem véletlenül hívják gyépének, idegbeteg egy faszi. <br />
Egy ismerősöm például egyszer valamiért lefényképezte a szobája ajtaját az eltén, amire ki volt írva a neve, mire éppen arra járt gyp, elkezdett üvöltözni, kikapta a srác kezéből a telefont és követelte, hogy törölje ki a képet, közben meg azt mondogatta, hogy "én nem vagyok paranoiás".
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14931070
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-13T16:48:53+01:00
2011-11-13T16:48:53+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14929830" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14929830 );">@Mormogi Papa</a>: ott is lejön. :)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14929830
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-13T12:23:19+01:00
2011-11-13T12:23:19+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14926712" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14926712 );">@Gasper</a>: Ki tudja, tán azóta kiszeretett az "ötjelhárombetű" társulatból :-)<br />
Érdekes fazon volt régen is, nekem mindig Rejtő regényeit idézte fel, mert olyan "halálfej" koponyája volt… Mármint élőben - képernyőről nem tudom, hogy jön ez le :-)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14926712
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T19:34:10+01:00
2011-11-12T19:34:10+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14924126" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14924126 );">@Alfőmérnök</a>: ne kérj bocsánatot, -magamat is revideálva- valójában itt semmi nem off. Örülök, hogy bedobtad a témát.<br />
<br />
Különben érdemes lenne erről a borzalmas kerényis festmény megrendelésről is valami értelmes és higgadt kritikát írni. Még egy kicsit lebegtetem a dolgot, mert most sorra sülnek el a jól bevált, de tök érdektelen humorbombák, meg patronok. Ebbe meg most nincs kedvem beszállni. <br />
<br />
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14924298" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14924298 );">@Mormogi Papa</a>: GY.P. a kilencvenes évek elején, közepén igazi fekete öves versenyző volt, aztán beállt valamiféle konszolidáció és ahogy hallom, manapság egészen jó diskurzusok résztvevője akár az "ellenoldal" képviselőivel is.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14924308
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T12:03:09+01:00
2011-11-12T12:03:09+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Kihagytam egy "b"-t. Arany Jánossal szólva:<br />
"- Ez, fiam, kevés bé!"
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14924298
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T12:02:03+01:00
2011-11-12T12:02:03+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14924126" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14924126 );">@Alfőmérnök</a>: Nálad a pont, én pont ezért nem írok oda :-)))<br />
<br />
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14923107" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14923107 );">@Gasper</a>: Pedig a Dorottyában is láttam pár jó kiállítást :-(((<br />
<br />
Érdekes ez a GyP vonal, mivel volt szerencsém öt évig ismerhetni - bár felületesen. A magyar előadások egy részét hallgattuk együtt Szegeden :-)<br />
<br />
Aztán az első (és úttörő! Na, nem úgy... :-P) évfolyamtalálkozó reggelén úgy adódott, hogy összekerültünk a Zintercitty étkezőjében, és beszélgettünk. Igaz, főként az elmúlt években velünk történtekről. A két következő találkozóra viszont már nem jött el.<br />
(Ám ez is töb volt, mint a Zemdéef színekben húsz évig nyomuló volt évfolyamtársunk "hozzáadott értéke" - ő ugyanis mindig csak az elfoglaltságára hivatkozott. Meglátjuk, mit mond legközelebb :-)))
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14924126
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T11:35:20+01:00
2011-11-12T11:35:20+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14923107" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14923107 );">@Gasper</a>: Igen ez tényleg egy nagy off-volt, bocs (Makovecztől is:), gondolkoztam, hogy a kerényis poszthoz írjam-e a mandinerre, de ha csak tehetem, egyre inkább kerülön azt a helyet, mert nincs energiám megküzdeni a sok idiótával.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14923114
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T07:51:39+01:00
2011-11-12T07:51:39+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
Bocs, kicsit sok volt itt fenn az amúgy, de itt van cserébe György Péter írása Makoveczről:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.es.hu/gyorgy_peter;makovecz_imre_19358211;2011_;2011-10-05.html">www.es.hu/gyorgy_peter;makovecz_imre_19358211;2011_;2011-10-05.html</a>
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14923107
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-12T07:48:09+01:00
2011-11-12T07:48:09+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14918805" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14918805 );">@Alfőmérnök</a>: György Péter művészetkritikai írásait többnyire szívesen olvasom, még akkor is, ha nem értek vele mindenben egyet. Ezzel így vagyok most is. Hovatartozástól függetlenül GY.P. nem zsigerből tolja a megfelelőoldali kánont és én ezt a mai állapotok között kimondottan díjazom.<br />
<br />
Mondjuk amíg Wahorn képzőművészeti tevékenységét és a jelenlegi kiállításon való jelenlétét és valós jelentőségét elég pontosan meghatározza, addig efZámbót kicsit (persze csak kicsit :) alulértékeli, Lacát meg túlzottan az egekbe magasztalja. Legalábbis szerintem. <br />
Továbbá szeretném értelmezni György azon kritikáját, miszerint Gulyás mint kurátor, hol látott bele a Bizottság tevékenységébe utólagosan baller politikai identitást. Amúgy a Bizottságot ma ugyanúgy nem érti a kádári pempőből szabadulni vágyó műkonzerv nyárspolgár, mint ahogyan anno a kritika tárgyát gyakran képező zsírnyakú elvtársak sem értették. <br />
<br />
Amúgy hallottam Gy.P.-t nyilatkozni a Szépmű és Galéria újraegyesítése kapcsán, ahol kiáll az alapkoncepció mellett és bizonyos kérdésekben hasonlóan vélekedik mint Baán László. A két intézmény 1957-es létrehozásakor ugyanis a magyar művészetet moszkvai múzeumi minták alapján kiragadták a nemzetközi kontextusból és ezt máig nem heverte ki sem a közönség, sem a magyar művészettörténeti kutatás. Na de ez most itten már tényleg off.<br />
<br />
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14908755" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14908755 );">@Mormogi Papa</a>: régen amúgy az Ernst Múzeum és a Dorottya utcai kiállítóterem is a Műcsarnokhoz tartozott. Az utóbbi mellett nemrég sétáltam el. Rohad szét az egész.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14918805
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-11T16:27:30+01:00
2011-11-11T16:27:30+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
GYP nem a szívem csücske, de ez most ide illik (bár vitatható):<br />
"Semmi sincs előzmény nélkül, tehát a kiállítás megőrizte Gulyás debreceni, a MODEM élén eltöltött éveiből ismerős erényeit és megszállottságait. Azaz minden igen látványos és eseménydús, a bemutató önértelmezési kerete most sem elsősorban a művészettörténet, hanem a kortárs kultúra, pontosabban a kortárs kulturális politika - ami önmagában teljesen rendjén van. Szemben a Műcsarnokot az elmúlt években uraló, gyakran aszketikus, szigorúan neokonceptuális térszemlélettel, ez a kiállítás a Gesamtkunstwerk hagyományát követi.(...)<br />
A Műcsarnok az elmúlt években igyekezett igazodni a global art worldhöz. Nem mintha az maga lenne a földi paradicsom, csak épp azon kívül már egyszerűen nincs független nemzeti művészeti tér, bármennyire is szeretné bárki. Gulyás ennek a kínos igazodási kényszernek egyetlen pillanat alatt véget vetett. A Bizottság együttes látványként értelmezhető bármilyen nyelven, de maga a dolog: megfejthetetlen, még akkor is, ha csiribiri gadgetnek ott vannak a korszak lemezei, pszeudo kontextusnak, idézetként kortárs művészek, akik a párhuzamosságokat hivatottak felidézni. De maga a dolog, amiért a Műcsarnokban történt mindez, és nem akár a Petőfi Csarnokban, akár Szentendrén egy kávéházban, azaz a képzőművészet, hát az részben hiányzott. Kunszt volt, de Art az nem. "<br />
<a rel="nofollow" href="http://es.hu/gyorgy_peter;a_ket_kanon;2011-11-02.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201111">es.hu/gyorgy_peter;a_ket_kanon;2011-11-02.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201111</a>
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14908755
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-10T16:08:13+01:00
2011-11-10T16:08:13+01:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Az Ernst Múzeumot igencsak kedveltem régen, s nem csak az áthallás (a jó öreg Max Bácsi :-) miatt.<br />
Azonban most mint színházi zsinórpadlás, nem is tudom...Az épület helyreállítása se tűnik hibátlannak...<br />
A MűCsában (ha már mindent elkapkodunk :-P) eddig is volt több olyan kiállítás, ami csak "oldalszárnyra kapott" Talán most is helyesebb lett volna. A kiállítótér ugyan nem határozza meg sem az alkotót, sem az alkotást - mégis szerencsésebb, ha valamiképpen illeszkedik hozzá :-) Amit itt valahogy nem érzek.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14908429
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-10T15:36:46+01:00
2011-11-10T15:36:46+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14904507" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14904507 );">@Gasper</a>: Érthető, már csak azért is, mert olyan sok mindent nem lehet mondani a kiállításról.<br />
<br />
A parkolóórákat még nem néztem, de azt láttam, hogy csomó helyre ki van platkátolva. (Ami gondolom nem kis pénz.)<br />
<br />
Egyébként festészetileg nekem is ef Zámbó munkái tetszettek leginkább, a többi dadaista montázs, nem a legjobbak közül, Laca inkább előadóművészként érdekes, meg az installációi között is vannak jópofák (de azok közül sem a legjobbakat válogatták a kiállításra szerintem).<br />
<br />
Esetleg jobb lett volna, ha a 80-as évek egész underground kultúrájából csinálnak kiállítást, nem csak a (valóban fontos) Bizottság köré építik a koncepciót. Az talán jobban kitöltötte volna a Műcsarnokot.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14904507
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-10T10:05:22+01:00
2011-11-10T10:05:22+01:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14864785" class="reply_nick_166725" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14864785 );">@Alfőmérnök</a>: kösz az érdeklődést, de az igazat megvallva most annyira más dolgokon pörgök, hogy nem valószínű a Bizottság-poszt.<br />
<br />
És helyesbítem magam, ez a mítoszt teremtő szándék sokkal inkább Gulyás Gábor és Szőcs Géza személyes szívügye, mintsem a teljes kulturális kormányzaté. Amúgy nem tudom hogy megvan-e, de Budapest összes parkolóautomatáján a Bizottság kiállítást reklámozzák. <br />
<br />
Én mondjuk az Ernst Múzeumot minden szempontból sokkal alkalmasabb helyszínnek gondoltam volna ehhez a kiállításhoz. A Műcsarnokot érezhetően úgy kellett feltölteni, hogy meglegyen a megfelelő mennyiségű anyag, így aztán rengeteg link meló is bekerült a kiállításra.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14864785
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-11-05T10:54:41+01:00
2011-11-05T10:54:41+01:00
Alfőmérnök
http://blog.hu/user/166725
Off<br />
Gasper, végül mégsem írtad/írod meg a Bizottság-posztot?<br />
Mondjuk az is igaz, hogy a témával kapcsolatban szinte minden lényeges dolog elhangzott itt:<br />
<a rel="nofollow" href="http://mandiner.blog.hu/2011/09/06/kerenyi_asztala_ilyen_orszag_pedig_nincs_cclxxxvi?fullcommentlist=1#comments">mandiner.blog.hu/2011/09/06/kerenyi_asztala_ilyen_orszag_pedig_nincs_cclxxxvi?fullcommentlist=1#comments</a><br />
<br />
Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy – túl a megnyitón elhangzottakon - miből gondolod, hogy a jelenlegi kulturális kormányzat „mítoszt akar teremteni” belőlük? Én megnéztem a kiállítást, és nekem ez nem jutott eszembe róla. <br />
(Nagyjából azt gondolom, amit előzetesen is feltételeztem: a téma jó, érdekes, de a Műcsarnok „túl nagy” hozzá: talán mint intézmény is, de konkrétan, tehát térben is túl nagy, nehéz kitölteni vele ennyi és ekkora termet.)
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14753802
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-21T18:17:46+02:00
2011-10-21T18:17:46+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14752799" class="reply_nick_545020" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14752799 );">@Holger Hartland</a>: nincs mit!<br />
<br />
"(A kommentekbe beleolvasva olyan gyanúm támadt, hogy Gift=Grift, aki utólag szerzett valahonnan egy r betűt. :)) "<br />
<br />
Bizony, méghozzá egy idős gasztroblogger keresztsége által. De ezt ő maga tudná igazán szofisztikáltan elmesélni. :)
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14752799
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-21T16:16:42+02:00
2011-10-21T16:16:42+02:00
Holger Hartland
http://blog.hu/user/545020
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14749378" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14749378 );">@Gasper</a>: Köszönöm a meggyőző választ, és a linket is. Az a lövedékből (vagy annak utánzatából?) készült emlékmű a "Szeretteinkért" felirattal nagyon hatásos.<br />
<br />
(A kommentekbe beleolvasva olyan gyanúm támadt, hogy Gift=Grift, aki utólag szerzett valahonnan egy r betűt. :))
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14749378
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-21T11:07:03+02:00
2011-10-21T11:07:03+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14737289" class="reply_nick_545020" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14737289 );">@Holger Hartland</a>: először is köszönöm az elismerő szavakat, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy leginkább két-három évvel ezelőtt pörgött igazán ez a blog. Persze a napi látogatottságra még így sem lehet panaszom.<br />
<br />
Miután Mormogi uram volt szíves belinkelni a Szoborlapon található műlapomat, valamint a hozzá tartozó megjegyzéseimet is idézte, a kérdések egy részére már megérkezett a válasz. :)<br />
<br />
"De itt, egy 1956-os emlékjelnél mi szól képzőművészeti szempontból a korhű ábrázolás ellen?" <br />
<br />
"Az 1. kérdésem úgy is érthető: netán túl direkt és teátrális (és ezért rossz) lett volna golyó helyett modern lőszerre hasonlító fémdarabokat használni? Ha igen, miért?"<br />
<br />
Jogos kérdések, érdemes erről beszélni. <br />
<br />
Már az első világháborús, többnyire rögtönözve emelt katonai emlékművek, sírhelyek és frontemlékek is alkalmaztak nem hogy lőszerre hasonlító, hanem egyenesen hatástalanított lőszereket és különféle hadieszközök alkatrészeit, amelyeket hadisírokon, vagy a frontok helyszínén kijelölt emlékhelyeken állítottak fel maguk a katonák. Sőt, sajátos esztétikai rendszere alakult ki ezeknek a tárgyi emlékeknek a világháborúkban, amelyet gyakorlatilag minden haderő alkalmazott. Egy hasonlóról -bár nem konkrétan frontemlékről- egyszer én is írtam itt:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://tajkep.blog.hu/2008/10/06/hadianyagbol_emlek_a_szeretteinknek">tajkep.blog.hu/2008/10/06/hadianyagbol_emlek_a_szeretteinknek</a><br />
<br />
És hogy az '56-os emlékjel esetében mi szólhatott a korhű ábrázolás ellen? <br />
Azon túl, hogy megerősítem Mormogi Papa véleményét ("a kellő (történelmi) távolságtartást, a "nem tolakodó" megjelenítést éppen ezek az időtlen, történelmi jelek -jelképek valósítják meg a legerősebben."), talán az is a korhűség ellen szólt, hogy:<br />
<br />
1. a falba sebeket ejtő géppuskalövedékek és repesznyomok látványa inkább emlékeztetne azokra az ottfelejtett valós háborús és '56-os nyomokra, melyekből ma is számtalan látható szerte Budapesten<br />
<br />
2. ráadásul hamisítás is lett volna, hiszen mégsem igazi nyomok, hanem csak azok reprodukciója lett volna. Akkor meg már szerintem inkább ez az átírt, szimbolikus ábrázolásmódra épülő jelrendszer a szerencsés és kortárs művészeti szempontból is érvényes megoldás. <br />
<br />
Ez az emlékmű úgy késztet emlékezésre és elmélyülésre, hogy közben kerüli az összes sztereotíp, elbeszélő, így többnyire giccses tárgyi ábrázolásmódot, amely '56-os emlékműveink jelentős részét jellemzi.
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14747637
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-21T08:20:44+02:00
2011-10-21T08:20:44+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Valaki megmagyarázná, hogy egy kiválasztott szövegrészt másolva-beillesztve hogyan keletkeznek benne más betűk ??? Illetve cserélődik fel betűk sorrendje?<br />
Hogyan lett a "direkt" - ből dirket, a "teátrális"-ból meg teétrális ???<br />
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14747134" class="reply_nick_545020" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14747134 );">@Holger Hartland</a>: Röviden: IGEN.<br />
Éppen az időtlenség távlata veszett volna el, az általános érvényű, más korokat is megidéző, a konkrét eseménytől kissé elvonatkoztató rálátás.<br />
Ezért lett volna akkor direkt, szájbarágós és talán még hamis pátosszal teli is.<br />
De ez szigorúan a magánvéleményem - nehogy az alkotók rámondják a klasszikus Arany János-i szentenciát :-)<br />
(Gondolta a fene!)
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14747134
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-21T01:00:46+02:00
2011-10-21T01:00:46+02:00
Holger Hartland
http://blog.hu/user/545020
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14743510" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14743510 );">@Mormogi Papa</a>: A posztot én is olvastam. :) Az 1. kérdésem úgy is érthető: netán túl direkt és teátrális (és ezért rossz) lett volna golyó helyett modern lőszerre hasonlító fémdarabokat használni? Ha igen, miért? (El lehet ezt magyarázni egy magamfajta laikusnak?)
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14743561
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-20T17:53:06+02:00
2011-10-20T17:53:06+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
A Szoborlap linkjénél ezt olvastam:<br />
"Callmeyer Ferenc maga is jelen volt, és a tömeggel együtt menekült az árkádok alá az 1956-os Kossuth téri lövések elől - így műve az események, a megélt érzések és félelmek helyének állít emléket."<br />
Ő ugye az emlékjel egyik alkotója. Ha akkor az árkádok alá menekült, biztosan emlékszik arra, hogy merre voltal ott golyó ütötte nyomok. Ezen kívül nyilván a tér kövezetén lehettek, a zöld területen rég eltűntek… de a kövezeten nem lett volna szerencsés ilyen emlékjelet elhelyezni, ebben egyetérthetünk.
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14743510
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-20T17:43:55+02:00
2011-10-20T17:43:55+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14743164" class="reply_nick_545020" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14743164 );">@Holger Hartland</a>: Éppen ezért idéztem a poszt szerzőjét - most kiemelem még egyszer.<br />
"…nem használ dirket és teétrális formai jegyeket."<br />
Nos, a kellő (történelmi) távolságtartást, a "nem tolakodó" megjelenítést éppen ezek az időtlen, történelmi jelek -jelképek valósítják meg a legerősebben.<br />
<br />
Remélem, hogy a házigazda hamarosan megerősíti véleményemet :-)<br />
Addig is: a Szoborlapon hozzáfőztem a műlaphoz egy szemtanu leírását arról a sortüz nyomorította, véráztatta napról…<br />
rövidített formában. Gyorsan ellenőriztem: még megvan, nem törölték :-)
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14743164
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-20T16:55:14+02:00
2011-10-20T16:55:14+02:00
Holger Hartland
http://blog.hu/user/545020
<a href="http://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai?fullcommentlist=1#c14738600" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14738600 );">@Mormogi Papa</a>: Köszönöm a választ. Értem, hogy a golyó - golyó. Mégis, a golyó egy várfalban olyan időket idéz, amikor még valóban golyó formájú volt a lövedék. De itt, egy 1956-os emlékjelnél mi szól képzőművészeti szempontból a korhű ábrázolás ellen? Pont azért kérdem, mert nem értek hozzá.
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14738600
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-20T10:02:40+02:00
2011-10-20T10:02:40+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Elnézést, a blog-gazda válaszát megelőlegezve megpróbálok válaszolni.<br />
Az elsőre Ő maga ad választ:<br />
"Ez az alkotás érezhetően nem politikai megrendelésre készült: nem tolakodik, nem heroizál, nem használ direkt és teátrális formai jegyeket, hanem sokkal inkább megállásra késztet és csendesen emlékezteti az erre tévedő járókelőt."<br />
Valamint sok helyen láthatók részben jelképes régi ágyúgolyók vár- és városfalakban, amik kivétel nélkül gömb alakúak. Talán ennek is volt szerepe az ilyen megformálásban.<br />
A koncepcióról viszont az alkotókat kellene megkérdezni, de íme néhány link.<br />
<br />
A régi Kossuth emlékmű és sorsa:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.szoborlap.hu/9681_kossuth_emlekmu_budapest_horvay_janos_1927.html">www.szoborlap.hu/9681_kossuth_emlekmu_budapest_horvay_janos_1927.html</a> <br />
A jelenlegi><br />
<a rel="nofollow" href="http://www.szoborlap.hu/2416_kossuth_emlekmu_budapest_kisfaludi_strobl_zsigmond_1952.html">www.szoborlap.hu/2416_kossuth_emlekmu_budapest_kisfaludi_strobl_zsigmond_1952.html</a> <br />
és az emlékjel:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.szoborlap.hu/11690_az_1956_oktober_25_i_sortuz_aldozatainak_emleke_budapest_kampfl_jozsef_2001.html">www.szoborlap.hu/11690_az_1956_oktober_25_i_sortuz_aldozatainak_emleke_budapest_kampfl_jozsef_2001.html</a> <br />
Szöveges hozzászólásból: "Mindazonáltal ez az emlékmű a művészi plasztika eszközeivel, illetve mély gondolatisággal elsősorban szimbolikus utalásokat tesz a tragédiára, így nem a precíz 'bűnügyi helyszínelés' a cél."
https://tajkep.blog.hu/2010/07/05/a_kossuth_ter_szobrai/full_commentlist/1#c14737289
Válasz erre: A Kossuth tér szobrai - Kis magyar emlékműszobrászat I.
2011-10-20T02:08:24+02:00
2011-10-20T02:08:24+02:00
Holger Hartland
http://blog.hu/user/545020
Jó blog, jó poszt. Enélkül nem is láttam volna, mi a baj a mostani Kossuth-szoborral (mert nem is figyeltem volna). Jókor szólok egy júliusi bejegyzéshez, de ritkán járok erre, utoljára szovjet színes filmekről olvastam. A kérdéseim pedig teljesen amatőrök és lehet, hogy nevetségesek is, de érdekel, tehát megkérdezem:<br />
<br />
1) A sortűz-emlékjel nem állhatott volna golyók helyett géppuskalőszer formájú fémdarabokból? Úgy "realistább" lett volna.<br />
<br />
2) Egy ilyen emlékjel megalkotásakor milyen koncepciójuk van a szobrászoknak a golyók eloszlását illetően? Van benne valami kompozíció (ha igen, mennyire?), vagy véletlenszerű?
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14647336
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-08T14:08:54+02:00
2011-10-08T14:08:54+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14638026" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14638026 );">@Gasper</a>: Igen, pontosan! De ez csak egy "feeling"…
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14645842
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-08T06:51:24+02:00
2011-10-08T06:51:24+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14642986" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14642986 );">@vero</a>: bezony, megyen az idő rendesen.<br />
<br />
Más Ha valakit érdekel, idemásolom, mert informatív link, bár kissé talán off: <br />
<br />
Kelet-ázsiai templomépítészet<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.tankonyvtar.hu/konyvek/faepites/faepites-2-kelet-azsiai">www.tankonyvtar.hu/konyvek/faepites/faepites-2-kelet-azsiai</a><br />
<br />
Érdemes az oldalon előre és hátra böngészni.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14642986
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T18:19:28+02:00
2011-10-07T18:19:28+02:00
vero
http://blog.hu/user/2440
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14635591" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14635591 );">@Gasper</a>: úristen! már 2 éve?
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14638026
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T13:13:54+02:00
2011-10-07T13:13:54+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14637092" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14637092 );">@Mormogi Papa</a>: melyik képre gondolsz? A Bodrog áruházéra?
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14637092
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T11:47:14+02:00
2011-10-07T11:47:14+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14635591" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14635591 );">@Gasper</a>: A poszt képe erősen emlékeztetett valami vízzel kapcsolatos emlékműre… Mármint az oldalán lévő fél-kapunyílások (vagy hogy is mondjam :-).<br />
Elsőnek Szeged ugrott be - de az árvíziemlékmű nem ilyen, megnéztem a Szoborlapon. A "víz, vize…" keresés se hozott eredményt. Akkor mire emléketet?
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14635826
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T09:53:33+02:00
2011-10-07T09:53:33+02:00
inszeminator
http://blog.hu/user/134826
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14635002" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14635002 );">@vero</a>: <br />
Jó, hogy elküldted a s.pataki képek linkjét.<br />
Nem ismertem őket.<br />
<br />
Kb. két éve csavarogtam a lányommal ny.német területen, egy újjáépített kisvárosban, ahol a háborús sebeket új építésű a régiek hangulatát idéző valamikkel próbálták pótolni.<br />
Dögunalom.<br />
A, csempésszünk bele egy kis újdonságot is érzés fogott el.<br />
A se nem ez se nem az keveréke.<br />
Üres részek pótlása semmi több.<br />
Az a város örökre letűnt a térképről.<br />
Ez jotott eszembe a s.pataki épületeket látván, mert ez más.<br />
Bár már itt is látszik némi barokkosodási hajlam.<br />
Letisztultabban jobb lett volna, mert az alapötlet nagyon tetszik.<br />
Lehet, hogy egy elgfogult "gobelintervező" beszél belőlem, aki sokféle megrendelést voltam kénytelen kielégíteni, a legkülönbözőbb korok és stílusok szerint, és nagyon megutáltam a túlcifrázást.<br />
Hányok pl. a biedermeiertől, de muszáj volt néha mégis csinálnom.<br />
Számomra Makovetz a világkiállítási pavilont jelenti leginkább.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14635591
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T09:28:21+02:00
2011-10-07T09:28:21+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14635002" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14635002 );">@vero</a>: talán emlékszel, egy két évvel ezelőtti road movie-ban én is megemlékeztem a Bodrog áruházról:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://tajkep.blog.hu/2009/09/17/felso_magyarorszagi_anzix">tajkep.blog.hu/2009/09/17/felso_magyarorszagi_anzix</a>
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14635583
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T09:26:34+02:00
2011-10-07T09:26:34+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14628680" class="reply_nick_134826" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14628680 );">@inszeminator</a>: azért köszönöm azt az egy hozzászólásodat a ravatalozó kapcsán. Sajnos ott néhány szertartáson már én is részt vettem. Viszont örültem, hogy ilyen jó fotót sikerült róla találni.<br />
<br />
Ami pedig a Cápát és a többi útmenti vendéglőjét illeti, érdemes rájuk úgy tekinteni, hogy hozzávesszük a kort (60-as évek eleje!), hozzámérjük a kor szocialista építészeti tendenciáit. Persze a következő nagy kérdés az időtállóság. Arról már nem vagyok meggyőződve, hogy ezek az épületek -most formailag értem természetesen- maradéktalanul megállják a helyüket ma is.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14635002
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-07T07:44:47+02:00
2011-10-07T07:44:47+02:00
vero
http://blog.hu/user/2440
a koraiakból még belinkelnék egy hazait, talán érdekes, a bodrog áruház spatakon, 70 körül.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.flickr.com/photos/rehvonwald/3269545797/">www.flickr.com/photos/rehvonwald/3269545797/</a>
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14628680
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-06T13:37:04+02:00
2011-10-06T13:37:04+02:00
inszeminator
http://blog.hu/user/134826
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14616483" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14616483 );">@Gasper</a>: <br />
Ami a mandi' kommentsorát illeti, eleddig a blog" többnyire mentes volt a főoldal debiljeinek felsorakozásától.<br />
<br />
"Talán többször leírtam itt, hogy személy szerint nem vagyok feltétlen rajongója Makovecz épületeinek, ugyanakkor van jónéhány (pl. paksi, siófoki templomok, farkasréti ravatalozó, sevillai pavilon, Stephaneum stb) olyan épülete, amit kimondottan szeretek" - írod.<br />
<br />
Nem akarván ott ezt magam is fölvetni, inkább hallgattam.<br />
Számomra ugyanis eléggé zavaró a kései egyfajta barokkosodás'<br />
<br />
Megleptél a cápával rendesen.<br />
Nem tudtam, hogy ő tervezte.<br />
Gyakran jártam el mellette stoppal kerékpárral.<br />
Mára már szinte jellegtelenné vált, a sok különcködő rémség, de főleg a gengszterbarokk idején.<br />
Akkoriban új volt, nagyon is.<br />
Mindig megbámultam.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14628247
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-06T12:47:05+02:00
2011-10-06T12:47:05+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Igen, így is lehet...<br />
Ha van hagyomány és hagyománytisztelet. Ami (nem) mellesleg abban is megmutatkozik, hogy milyen keveset változott a japán építészet stílusa a legutóbbi évszázadig :-)<br />
<br />
(Ez a nagyapám bicskája. Igaz, a nyelét már háromszor cserélték, idén a pengéjét is kellett - de azért ez mégiscsak a nagyapám bicskája! - mondotta volt az öntudatos székely ifjú :-)
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14619861
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-05T13:56:50+02:00
2011-10-05T13:56:50+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14619648" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14619648 );">@Gasper</a>: ja igen. A fent linkelt épület a híres Todaiji szentély közelében található.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14619648
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-05T13:34:27+02:00
2011-10-05T13:34:27+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14616890" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14616890 );">@Mormogi Papa</a>: "A felhasznált anyagok viszont (sajnos) nem garantálják az időtállóságát, legalább részben..."<br />
<br />
Fontos amit felvetettél. Itt van például ez a VIII. századi (sic!) japán épület fából, bambuszból, papirból, egyebekből:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Todaiji10s3200.jpg">upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Todaiji10s3200.jpg</a><br />
<br />
Lehet hogy már minden eredeti építőanyagot és elemet kicseréltek rajta az évszázadok során, azonban az épület jellege, eredeti formája és funkciója talán semmit nem változott. Hát, így is lehet.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14616890
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-05T08:47:57+02:00
2011-10-05T08:47:57+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14616483" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14616483 );">@Gasper</a>: Talán azért nem néztem be oda :-)<br />
<br />
A felhasznált anyagok viszont (sajnos) nem garantálják az időtállóságát, legalább részben...<br />
Éppen tegnap olvastam róla, hogy a budapesti Szent István bazilika lpítése során először az adományként kapott kő alapanyagok eltérő, s gyakran hibás minősége miatt dőlt össze az egyszer már felépített kupola... Egy évig csak visszabontottak! <br />
Jómagam sem rajongok minden alkotásáért, a kevesebb néha több lett volna talán - de "immár kész a leltár"...
https://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick/full_commentlist/1#c14616491
Válasz erre: Aus der Reihe Derrick
2011-10-05T07:23:22+02:00
2011-10-05T07:23:22+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick?fullcommentlist=1#c14606290" class="reply_nick_654427" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14606290 );">@tzoli76</a>: én köszönöm, hogy bejelentkeztél. És neked is minden jót!
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14616483
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-05T07:19:52+02:00
2011-10-05T07:19:52+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol?fullcommentlist=1#c14614800" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14614800 );">@Mormogi Papa</a>: köszönöm szépen.<br />
<br />
Talán többször leírtam itt, hogy személy szerint nem vagyok feltétlen rajongója Makovecz épületeinek, ugyanakkor van jónéhány (pl. paksi, siófoki templomok, farkasréti ravatalozó, sevillai pavilon, Stephaneum stb) olyan épülete, amit kimondottan szeretek. Számomra ugyanis szabálytalannak tűnik az életműve, de hát ebben nincsen semmi különös. Ettől persze ezt az életművet korszakos jelentőségűnek tartom, különös tekintettel iskolateremtő tevékenységére.<br />
A zsigeri elutasítottságról és a kötelező utálatról meg elég szép képet kaphatsz, ha elolvasod a Mandiner kommentsorát.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14614800
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-04T21:34:39+02:00
2011-10-04T21:34:39+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Nagyon korrekt írás.<br />
Szerintem az "utókor" majd úgy jár el, mint mindenki más esetében a hazai építészet újítói esetében:<br />
a személyes sértődések elmúlnak az emberrel, az épületek megmaradnak - és mivel egységes egészek, egyben fogják elfogadni őket.<br />
Mint tették korábban is az újítókkal. Bár kevesek neve forog köz-szájon, mind gazdagítják javainkat-szépérzékünket.
https://tajkep.blog.hu/2011/10/04/bucsu_makovecz_imretol/full_commentlist/1#c14611499
Válasz erre: Búcsúpillantás
2011-10-04T15:30:32+02:00
2011-10-04T15:30:32+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Bocsáss meg, Gasper - kicsit később írok, most nem voltidőm becsülettel végigolvasna, így meg minek...<br />
<br />
Remélem, még ma este jelentkezem.
https://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick/full_commentlist/1#c14606290
Válasz erre: Aus der Reihe Derrick
2011-10-03T21:45:38+02:00
2011-10-03T21:45:38+02:00
tzoli76
http://blog.hu/user/654427
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick?fullcommentlist=1#c14605791" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14605791 );">@Gasper</a>: <br />
<br />
Örülök, komolyan! <br />
Én is nagy tisztelője vagyok Derricknek és követem a 80-as évek óta. Nekem mindegy, hogy Szabó Ottó, vagy ki a szinkron, Derrick örök emberi érzéseket-tulajdonságokat-gonoszságokat, egyszóval értékeket mutat meg, és ez a dolog évszám-független.<br />
Én nagyon szeretem, részedről viszont nagy kár, hogy nem nézted a Duna tv- n leadott részeket. Nincs semmi baj, biztos lesz ismétlés és, ha nem akkor is valaki egyszer felteszi valahova és valahogy leszedjük. Én szeretném a 281 részt összeszedni valahogy. 35 vagyok, még van kb ugyanennyi, úgyhogy nem lehetetlen. :)<br />
Ez a német rajongói oldal viszont nagyon komoly, részenként leírás, fotók, stáblista.<br />
Sok sikert a bloghoz, köszönöm, hogy szólhattam és meghallgattatok!
https://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick/full_commentlist/1#c14605791
Válasz erre: Aus der Reihe Derrick
2011-10-03T21:01:54+02:00
2011-10-03T21:01:54+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick?fullcommentlist=1#c14593592" class="reply_nick_654427" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14593592 );">@tzoli76</a>: hú de frankó! Ezzel a televiziótörténeti infóval bearanyoztad az estémet, örök hála! :)
https://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick/full_commentlist/1#c14598434
Válasz erre: Aus der Reihe Derrick
2011-10-03T05:12:33+02:00
2011-10-03T05:12:33+02:00
bbjnick
http://blog.hu/user/70412
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick?fullcommentlist=1#c8288662" class="reply_nick_356114" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 8288662 );">@boncabonca</a>:<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick?fullcommentlist=1#c14593592" class="reply_nick_654427" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14593592 );">@tzoli76</a>: <br />
<br />
:-D Tetszik! Derrick nagy király!<br />
<br />
ü<br />
bbjnick
https://tajkep.blog.hu/2008/04/21/aus_der_reihe_derrick/full_commentlist/1#c14593592
Válasz erre: Aus der Reihe Derrick
2011-10-02T12:24:23+02:00
2011-10-02T12:24:23+02:00
tzoli76
http://blog.hu/user/654427
Nos a filmbeli magánéletéről annyit sikerült kideríteni, hogy a kezdeti időszakban volt barátnője, vagy felesége, de később már egyedül élt.<br />
Két kép bizonyítéknak:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.derrick-fanclub.de/die-folgen/folgen-1-25/folge-11/b6371539cbf0dd4b8e4.jpg">www.derrick-fanclub.de/die-folgen/folgen-1-25/folge-11/b6371539cbf0dd4b8e4.jpg</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.derrick-fanclub.de/die-folgen/folgen-1-25/folge-11/b6371539cbf0dd4b8e3.jpg">www.derrick-fanclub.de/die-folgen/folgen-1-25/folge-11/b6371539cbf0dd4b8e3.jpg</a><br />
<br />
Ez a 11 -es részben van, még 1975 -ben.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14183194
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-10T15:35:43+02:00
2011-08-10T15:35:43+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14172468" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14172468 );">@vero</a>: azért a "bajuszt akasztani" is lehetne valami jó kis koncept. Ráadásul nem hozott cucc, hanem saját, hazai termék. :)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14174762
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-10T08:52:27+02:00
2011-08-10T08:52:27+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14174340" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14174340 );">@vero</a>: :-)<br />
<br />
Azért óvatosan: ne keltsünk feszkót :-)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14174340
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-10T06:36:17+02:00
2011-08-10T06:36:17+02:00
vero
http://blog.hu/user/2440
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14173554" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14173554 );">@Mormogi Papa</a>: oda nősült. nem tudom van-e haszna, a feleségét majd nyilatkoztatom.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14173554
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-09T22:31:01+02:00
2011-08-09T22:31:01+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Semmi haszna - már a fapapucs, az echte, hollandiában vásárolt is "made in China" :-(
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14172468
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-09T19:57:31+02:00
2011-08-09T19:57:31+02:00
vero
http://blog.hu/user/2440
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14166890" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14166890 );">@Gasper</a>: ha nem is jellemzi a művészt a téma, a cím kiüt minden biztosítékot. laikusoknak jó felhívás.<br />
<br />
mennyiben különbözőek a kultúrák. itthon max. annyit mondunk: rágja a bajuszát.<br />
viccen kívűl, nincs valami áthallásos jelentése? majd megkérdezem a barátomat, aki beáll a sajtevők közé fapapucsnak.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14166890
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-09T06:03:38+02:00
2011-08-09T06:03:38+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14160624" class="reply_nick_2440" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14160624 );">@vero</a>: na még csak az kellett volna! :)<br />
<br />
Mondjuk pont ezt a képet nem is tartottam az anyag legjellemzőbb darabjának, a pesti kiállításnak mégis ez lett a címadó festménye.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14160624
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-08T11:14:36+02:00
2011-08-08T11:14:36+02:00
vero
http://blog.hu/user/2440
kár, hogy a szakállat enni c. képet nem látta málnási vagy kackia! :o))
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14143166
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-05T05:46:00+02:00
2011-08-05T05:46:00+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14133288" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14133288 );">@Mormogi Papa</a>: :)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14133288
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-03T20:49:11+02:00
2011-08-03T20:49:11+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Jó merítés volt - kinevezem emberhalásszá :-)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14132269
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-03T18:22:58+02:00
2011-08-03T18:22:58+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14124983" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14124983 );">@Mormogi Papa</a>: igen, a kezdeti döcögéshez képest szépen megszaladtak odaát a kommentek. A tartalmomról nem is beszélve.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14125610
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-02T22:49:52+02:00
2011-08-02T22:49:52+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Azért tán ketten bepróbálkoztak :-)<br />
Nos, némi rövidítéssel akár ki is lehetne adni :-)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14124983
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-08-02T21:37:32+02:00
2011-08-02T21:37:32+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14094382" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14094382 );">@Gasper</a>: És még azt hittem, senkit se érdekel a téma ! Pedig csak rossz helyen kerestem :-)<br />
Szerintem már az se rossz arány, hogy ekkora vita alakult ki - és itt a trollok kicsorbultak - ha volt is véleményük, nem mertek megszólalni - mert mit is mondhattak volna ? :-))) Ebben a pengeváltásban nem elég az ő tudásuk.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14094382
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T19:38:51+02:00
2011-07-28T19:38:51+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14093275" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14093275 );">@Mormogi Papa</a>: ma elég sokat bénázott a blogmotor, de találtam rést a falon és olvastalak, majd sikeresen válaszoltam is.
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14093275
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T16:35:32+02:00
2011-07-28T16:35:32+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Hinnye a blogrincsét ! Oldalt látok két kommentet, a nyitólap szerint is össz. 4 van - de itt csak a magam kettőjét olvashatom… De legalább azok megvannak, mert nemrég eltűntek!
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14092957
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T15:56:36+02:00
2011-07-28T15:56:36+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14092852" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14092852 );">@Mormogi Papa</a>: ja, és üdv újra a blogon! :)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14092952
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T15:55:31+02:00
2011-07-28T15:55:31+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban?fullcommentlist=1#c14092852" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14092852 );">@Mormogi Papa</a>: Borremans gyakran fest maszkokat és maszkos arcokat:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.revizoronline.com/write/images/borremans_m.jpg">www.revizoronline.com/write/images/borremans_m.jpg</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://artportal.hu/files/imagecache/ill_big/files/hirkepek/Borremans1_0.jpg">artportal.hu/files/imagecache/ill_big/files/hirkepek/Borremans1_0.jpg</a>
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14092906
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T15:50:42+02:00
2011-07-28T15:50:42+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Málnási Úr ! Hogy milyen kérdésein vannak, azt pesze nem tudhatom.<br />
A válasz mindazonáltal: 42.ű<br />
<br />
Bizonyíték:<br />
<a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_answer#Answer_to_the_Ultimate_Question_of_Life.2C_the_Universe_and_Everything_.2842.29">en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_answer#Answer_to_the_Ultimate_Question_of_Life.2C_the_Universe_and_Everything_.2842.29</a> <br />
:-)
https://tajkep.blog.hu/2011/07/28/tradicio_a_kortars_festeszetben_michael_borremans_kiallitasa_a_mucsarnokban/full_commentlist/1#c14092852
Válasz erre: Tradíció a kortárs festészetben - Michaël Borremans kiállítása a Műcsarnokban
2011-07-28T15:45:04+02:00
2011-07-28T15:45:04+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
Üdv újra "itthon" :-)<br />
<br />
Érdekes ez a képcsere - hiszen hivatkozol is a szövegben a Szakállevő-re - mégse volt fent a Mandin.<br />
<br />
Kimaradtak az általam "Piszkos kezek"-ként aposztrofált kép és a művész arcképe - ha nem is kölyökkutya korából :-) Viszont volt ott a falon mellette egy arc… Mintha egy női bohóc lett volna, rákent csirizzel, vagy… de itt megállok.<br />
<br />
Lehet, hogy valóban Bellmer okolható mindezért ?
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14046347
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T20:30:54+02:00
2011-07-22T20:30:54+02:00
Mormogi Papa
http://blog.hu/user/139687
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom?fullcommentlist=1#c14045030" class="reply_nick_610536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14045030 );">@AMiska</a>: Én nagyon szerettem vele fotózni, bár volt egy apró bibi :-)<br />
Először Édesapám gépével dolgoztam, az rendben volt - még a két színszűrő is a helyén. (Oldalt egy takarólemez mögött, és volt egy kettős "objektívsapka" is hozzá - a műanyag kellemesebb, később fémlapot adtak, az nem olyan pontos.)<br />
Nos, a probléma gyökere és a tanulság: A gépet az egyik nagybátyám fiától kaptam (jóval idősebb volt) és ő megvette már valamikor tavasszal - viszont novemberben ajándékozta a szülinapomra. DE elfelejtette a felhúzott zárat el-exponálni!<br />
Nos, a Szovjet ipar remeke ezt nem jól tűrte: amíg használatban volt, mindig "bíztatni" kellett exponálásra: ujjal indítottam a zárszerkezet karját az exponáló gomb lenyomása után...<br />
Viszont az időket tartotta! Csak a viszonylag szűk rekeszértékhez kellett hozzászokni.
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14045130
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T17:26:46+02:00
2011-07-22T17:26:46+02:00
AMiska
http://blog.hu/user/610536
Köszönöm!!! ahogy írtad aranybánya! :) most művelődök is egy kicsit.
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14045105
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T17:19:10+02:00
2011-07-22T17:19:10+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom?fullcommentlist=1#c14045008" class="reply_nick_610536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14045008 );">@AMiska</a>: nos, akkor linkelek neked egy igazi aranybányát:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://fotomult.c3.hu/pozitiv_eljarasok.html">fotomult.c3.hu/pozitiv_eljarasok.html</a><br />
<br />
Az eljárások Kincses Károly fotótörténész egyik könyvéből származnak és jelentős részük gond nélkül kivitelezhető.
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14045030
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T17:03:44+02:00
2011-07-22T17:03:44+02:00
AMiska
http://blog.hu/user/610536
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom?fullcommentlist=1#c14038380" class="reply_nick_139687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14038380 );">@Mormogi Papa</a>: Hónapok óta érlelődik bennem egy ljubitel gép beszerzése (be is fogom) jelenleg két db fotobox-om van (mom) az egyik donor, szeretem őket de olyan mint szmenával fotózni a galilei kereső miatt.
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14045008
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T16:59:51+02:00
2011-07-22T16:59:51+02:00
AMiska
http://blog.hu/user/610536
<a href="http://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom?fullcommentlist=1#c14040433" class="reply_nick_87039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14040433 );">@Gasper</a>: Hmm az emulzió érdekelne, mostanság kezdenék bele vágni az ambrotipiába ott üveglapra hordják az emulziót, jelenleg egy gépet rakunk össze hozzá helios optikával, vagy is igyekszünk.
https://tajkep.blog.hu/2008/09/29/en_es_a_pajtasom/full_commentlist/1#c14040445
Válasz erre: Én és a Pajtásom
2011-07-22T09:24:10+02:00
2011-07-22T09:24:10+02:00
Gasper
http://blog.hu/user/87039
irányában - irányába<br />
<br />
ü<br />
Gasper