HTML

Fontos idő

Tájoló

Felkérés táncra

Utolsó kommentek

  • FUHfilm: Fehér György (1939-2002) operatőr-rendezőről készítek egy könyvet, ezért szeretném megtudni, hogy ... (2023.04.13. 21:56) Még két dolog
  • v_e_r_o: @tapló II.: megtisztelő 11 év után választ kapni, és most olvasom 4 hónapra rá. kerestem is már a ... (2021.04.29. 11:09) Sovcolor
  • tapló II.: Igen, amíg el nem felejtem. A legjobb színes film a japán Fuji volt. Fogalmam sincsen ezek a japcs... (2020.12.22. 09:41) Sovcolor
  • tapló II.: @vero: Inkább vízes színűnek látszott minden, a kék sem volt határozott. (2020.12.22. 09:39) Sovcolor
  • tapló II.: Anno hoztak Moszkvából az ismerőseim akik kint jártak két tekercs Szovkolor diafilmet. Tudták, hog... (2020.12.22. 09:37) Sovcolor
  • Utolsó 20

Friss topikok

Tartalom

Licenc

Creative Commons Licenc

Lászlóbontás

2008.11.07. 11:34 Gasper

Hét

Ekkerjoz uram rendesen kibabrált velem, amikor az elöbb meginvitált egy egészen jónak tűnő kis játékra. Merthogy éppen a múlt heti Mindenszentek, illetve Halottak napja kapcsán fejeztem be egy posztot, amit így hétfőn fogok izzítani. De sebaj, lássuk a medvét, Ekkerjoznak pedig köszönöm a megtisztelő invitálást, melyet innen, az Anyaföldröl küldött.

A szabályok tehát a következők:

1. Belinkelni a kérdezőt.
2. Hét dolgot elmesélni magamról.

3. Továbbadni hét embernek. A hét helyére bármilyen tetszőleges szám behelyettesíthető természetesen.

1. Hetedik emeleten lakom egy hétemeletes házban, de már nem sokáig, mert kis családommal (zasszony, kisleány) úgy egy év múlva dobbantanánk a fővárosból valami szép tágas parasztházba, melynek közelében minimum egy szőlőskert is lesz szép terméskő pincével. Ezen kívül jóminőségű sajtokat is szeretnék készíteni, amit olyannyira komolyan gondolok, hogy egy rendes anyagi beruházástól sem riadok vissza.
Namostan. Ennek megvalósítására -különböző, jólmegfontolt okok miatt- legideálisabb helyszín valószínüleg a Zsámbéki medence környéke lesz, de nem leszünk amolyan agglomerációs kintalvók, sem műparasztok, ellenben tevékeny vidéki életet szeretnénk élni. Ennek apropóján majd tutira külön blogot fogok indítani.

2. Kedvenc színem a kék. Kedvenc fehérboraim a Somlón és Eger környékén készülnek, kedvenc vörösboraim pedig szekszárdi, (és persze) villányi illetőségűek. Perverz módon időnként zwack-sör párossal gyorsítok, ennek levét éppen most is iszom.
Nincs kedvenc ételem, viszont halat, tengeri herkentyűket és egy jól elkészített marhapörköltet bármikor bedörgölök. Kedvenc zeném Nick Cave és Iggy Pop. Barokk zenében pedig Bach, Corelli és Lully szól mostanában. Kedvenc festőm nincs, viszont Rembrandt, Velazqez, vagy éppen Jackson Pollock bármikor jöhet. És ha már művészet, akkor Joseph Beuys és Andy Warhol úgyszintén.

3. Kölönböző okokból kifolyólag hároméves koromtól majdnem Svédországban nőttem fel, aztán mégsem. Először életemben mostanában sajnálom, hogy nem így történt.

4. Foglalkozásomat tekintve képzőművész, illetve fotográfus vagyok és évekig filmeztem, illetve  operatőrként is dolgoztam. Jelenleg egy művészeti középiskolában és egy francia magániskolában tanítok grafikát, fotót és mozgóképpel kapcsolatos tantárgyakat.

5. Na akkor még néhány kedvenc: könyvben a Háború és béke, Mester és Margarita, valamint Krúdy és Rejtő összes. Különben Rejtőt későn este nem olvashatok, mert nem bír aludni a család a fuldokló röhögésemtől. Kedvenc filmrendezőim között Ingmar Bergman a kedvenc, valamint szorosan utána Tarkovszkij, Huszárik, Bódy, Kuroszava, Wajda, Herzog, stb. stb. Az amcsik közül pedig Scorsese és Jarmusch a liebling.

6. Ha lottóznék és elvinném a főnyereményt, akkor valószínüleg a Mátrában vennék birtokot magamnak, ahol a jó mátrai levegőn teheneket legeltetnék, bitangjó sajtokat érlelnék és mátrai levegőn szárított sonkával próbálkoznék. Ezen kívül Budapesten nyitnék egy halboltot, ahol az Adriáról frissibenen hozott halakat és egyéb tengeri herkentyűket árulnék. Természetesen a cégem saját hűtőkocsijai folyamatosan ingáznának Budapest és az Adria között, hogy napközben ideérkezzen a hajnali fogás. Természetesen jófajta magyar édesvizi halakat is árulnánk. Aztán amikor a tököm tele lenne a Magyarországon túltenggő bürokráciával és korrupcióval, akkor szépen eladnék mindent és lefalcolnék az Adriára, ahol viszont sajnos összefutnék a Demszkyvel és meg sem állnék egészen a francia Rivieráig, ahol viszont végleg gyökeret vernék.
Na ennyit az álmokról.

7. Utálom az ünnepléseket, ellenben Ekkerjoz játékba való invitálása mintha telepátia eredménye lett volna. Ugyanis éppen ma töltöm a 34-et, hiszen a nagyoktszocforr, évfordulóján születtem novemberben a mai napon. Ebből kifolyólag Ekkerjoz felkérése tisztességes ünnepi töltetet kapott, úgyhogy köszönet érte!!!

 

Most akkor nincs más dolgom, minthogy továbbpasszoljam a lasztit Inszeminator és bbjnick számára.

27 komment · 1 trackback

Címkék: játék hét


A bejegyzés trackback címe:

https://tajkep.blog.hu/api/trackback/id/tr55755354

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - polgári underground 2008.11.11. 11:45:13

Hét Inszeminátortól kaptam a hetes játék labdáját, úgyhogy egy bejegyzés erejéig énblogolásra rabolom a Reakció drága felületét. Többféle szabállyal találkoztam már, itt most a Gaspernél olvashatóakat fogom követni: 1. Belinkelni a kérdezőt. 2. Hét…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.11.07. 11:42:30

Isten éltessen barátom.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.07. 11:44:30

Nagyon megható, köszönöm szépen :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.07. 11:46:31

Habár Ekkerjoz, sok újdonságot nem is írtam magamról.

ekkerjoz 2008.11.07. 12:01:13

Akkor egy meglepetés, legalábbis remélem, az lesz:
holnap korán gyalogolj ki a Komjádi uszodához, nem az MDF piac miatt, hanem mert a Szövet szervezésében zöldség és gyümölcs értékesítést tartanak a termelők, a Tisza vidékén termett dolgokból, dió, mogyoró, szilva, alma lesz biztosan.
És marhahús. B e z o n y.
Reggel hattól.
Ha van olyan cimbora, aki érdemes rá, szólj neki nyugodtan, de korán menjetek.

Pilgrim 2008.11.07. 12:02:54

Részemről is üdvözletem, minden jót kívánok, Isten éltessen!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.07. 12:44:13

kössz ekkerjoz,
megpróbálok elmenni. Egyébként arra az mdf piacra szoktam néha járni. Volt ott egy nagyon jó sváb hentes Nógrád megyéből, akinek isteni füstölt dolgai voltak. Sajnos valami miatt leadta boltot. Azt hiszem azért, mert az édesapja meghalt és igazából ő volt a nagy májszter.
Na de egy szó mint száz, megpróbálok elugrani a holnapi dologra. A marha egyébként saját?

Kedves Pilgrim,
Neked is köszönöm a jókívánságaidat! Egyébként már én is lekádereztelek, mármint hogy átolvastam a hét pontba szedett dolgaidat. :))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.07. 14:18:46

Kedves Gasperem,
Isten éltessen sokáig !!!
Te tíz nappal előztél meg, én meg húsz évvel :-)))
Mint írtam már máshol: idén leszek annyi, amennyiben születtem (persze a századok nélkül.)

Nem tudom, ismertél-e egy bizonyos statisztaszervezőt, akit én 89-ben így köszöntöttem e napon: "Gratulálok Neked az első szabad Rezsőnap alkalmából." Nevetett, hiszen az ő névnapja volt - november hetedike…

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.07. 14:31:44

Kedves Mormogi Papa,
akkor bizony mindketten skorpiók volnánk! Köszönöm Neked is a gratulációt!!!

Sajnos ilyen nevű statisztaszervező nem jut eszembe, viszont egy egykori kellékes vagy büfés Rezsőt ismerek, aki állandóan a Huszárikkal közös kocsmázásairól sztorizott. Meg a Csontváry forgatásakor, Olaszországban vett tésztagépükről regélt, amit a magyar határőrök el akartak szedni. Rezső pár éve még a feleségével együtt dolgozott, de csak mint takarító személyzet a forgatásokon. Nagyon helyes emberek.

Most már én sem bánom, hogy nem ünnepeljük novemberben az októberi nagy szoc. forradalom évfordulóját, de kisiskolásként még nagyon élveztem hogy a szülinapomon nincs suli.

ekkerjoz 2008.11.07. 15:27:41

"...nagyon élveztem hogy a szülinapomon nincs suli..."

Unokaöcsém is azt hitte sokáig, hogy augusztusban neki szól a tűzijáték.

Nem is akarom elrontani az ünneplést, csak beugrott egy kép, mikor minden november hetedikén tévében a Kapcsoljuk Moszkvát című adás ment, reggeltől délig vonultak fel a tankok, csapatok, rakéták, a sok nacsalnyik meg állt a mauzóleum mellvédje mögött usánkában, nem bánom, hogy nem ismétlik.

A statisztaszervezőről meg az jutott eszembe, mikor a Fábián Bálint találkozása Istennel címűt forgatták, Szentendrén nekem kellett az utcán, falhoz dőlve egy gázkonvektor alkatrészt takarnom, miközben egy hintó végigrobogott a macskaköves utcán, fél napig tartott, és ötven forintot fizettek érte.
Mikor másodszor statisztáltam filmen, az Evitát forgatták, és Antonio Banderas mellett játsztam, teljesen ingyen, mert elfelejtették azóta is kifizetni.

Ezt mindet szülinapra, üveg bor, és hátbaveregetés helyett.

Srí 2008.11.07. 16:35:15

Boldog szülinapot, Gasper!:) És természetesen jó bulizást:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.11.07. 16:42:19

Kedves Gasper!

Sok boldog!!!

A "hétkérdést" természetesen megírom, a láncot megpróbálom továbbfűzni. Köszönöm, hogy gondoltál rám, megtisztelő:-)

És: internet vagy nem internet, érdekes, hogy amint visszafelé haladtam a láncon, (hogy megértsem pontosan, miről is van szó:-)) azt tapasztaltam, hogy csupa olyan nicknév, akiket, mégha kommentet nem is szoktunk váltani, de ismerek (úgy értem: ha nem is napi rendszerességgel, de olvasok). Gasper, ugye:-), Inszeminator, Ekkezjoz, hát hogyne, olvasom, Pilgrim, Sri, olvasom, Dorka, olvasom, remélem nem hagytam ki senkit...:-) Több "rétegen" keresztül, pedig van olyan is, mondom, immár másodszor:-), akivel soha még egy "sort" sem váltottunk:-) Nekem ez valami olyasmit jelent (így első blickre), hogy nem a "lét határozza meg a tudatot" vagy méginkább, hogy a kultúra szívósabb "demiurgosz", mint ahogyan azt sokan szeretnék.:-)

Régi magyar szokás szerint, háromszor köszöntök poharat az egészségedre:

Isten, Isten, Isten!

ü
bbjnick

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.07. 16:51:10

Hát, kedves Ekkerjoz, azt a szomorú tisztet kell felvállalnom, hogy elmondjam: akkor azt már nem is fogják kifizetni… mivel a Nemzetközi Stúdió volt a legelső önálló Mafilm részleg, amit megszűntettek… talán nem véletlenül… Ma már annyi "gyártó cég" tülekedik a most is soványan (idén még annál is soványabban) csordogáló lehetőségek megszerzéséért, hogy az egyszervolt szakemberek alig férnek oda…
Diákként én is beleestem egy forgatásba, mert a suliban "kéznél voltunk" és a rövid hajam is eléggé korhűnek számított. Csak később eresztettem hosszúra :-)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.07. 20:16:28

kedves Srí és bbjnick,
Nektek is köszönöm a gratulációkat!!!

ekkerjoz,
a Fábián Bálint találkozása Istennel nagyon jó film, habár ritka szomorú egy történet. Az Evitáról az jut eszembe, hogy amikor egészen friss lamúrban voltam egy gyönyörű lánnyal, akkor az Alkotmány utcában sétáltunk kéz a kézben egy vasárnap délutánon és teljesen valószerűtlen látvány fogadott minket az alkonyati fényekben: pálmafák nőttek végig az utca két oldalán :)))

A Kapcsoljuk Moszkvát is rögződött ám rendesen, de azért az jobban megmaradt, amikor elkezdtek hullani a szovjet pártfőtitkárok.

Pilgrim 2008.11.07. 21:34:06

Nagyjából hasonló gondolataim támadtak nekem is a nap folyamán, mint Bbjnick-nek... Jó volt előre-hátra végigmenni a láncon. Lassan-lassan felrajzolódott egy olyan kör, akik ismerik, olvassák a másikat és mondhatni, hogy kicsit ott vagyunk egymás mindennapjaiban, még a láncszem messzebb lévő tagjai is a közelebb lévők esetében. Már csak arra leszek kíváncsi, hogy mikor jut el a bejegyzés olyan blogfelünkhöz, akit először fogok olvasni. :)

csipkebogyó 2008.11.09. 00:11:46

Gasper,
Isten éltessen sokáig!

egy kis csekélység:
www.youtube.com/watch?v=aAokqMAujkI&feature=related

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.09. 21:11:48

szia csipkebogyó, köszönöm szépen!!!!

meg azt a cudar Boborjánt is :)))))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.10. 16:15:02

Isten éltessen!
OK. akkor itt olvastam. És már lement.
Akkor legközelebb. Ekkerjoz hátha nekem is szól.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.10. 18:13:20

vero,
köszönöm neked is! :)

A többire meg választ kaptál. Mondjuk ha indulni akarok ezen a Czifray versenyen, akkor be kell szerezni a jó alapanyagokat és az nem lesz olyan egyszerű itt Budapesten.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.10. 18:18:15

Én úgy értelmezem a kiírást, hogy az első körben csak a reczeptet kell elküldeni és akik innen továbbjutnak, azok esteleg majd a 2. vagy többi körben bizonyítanak LIVE.
Nem sok mindent tettek fel a részletekről.
Nem így van?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.10. 19:05:55

idekopizom:

A pályamunka a következőket tartalmazza:

· Recept pontos alapanyag- és munkafázis-leírással
· A két feladathoz egy-egy ételfotó e-mailen küldhető felbontásban
· Rövid kommentár a koncepcióról, esetleg az elkészítés tapasztalatairól
· Név, cím, elérhetőség (e-mail, telefonszám, cím)

Az ezután következő első kör feladatai lesznek:

1.) a Czifray-féle szakácskönyv 134. oldalán található „Savanyú káposzta kolosvári módon” recept korszerű interpretációja

2.) Klasszikus vagy egyéni tésztából készülő sós palacsintakreáció.

Úgyhogy szerintem nyomatni kell rendesen. Azt írják, hogy lesznek anyagok feltéve a feladatokkal kapcsolatban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.10. 19:06:28

Remélem Grift is nevez :))))

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.10. 20:25:10

Igen, rájöttem, miután elolvastam rendesen és a másik posztban végül megtaláltam.

A szezon szempontjából nem nagyon jó, 2 hónapot késtek a kiírással, bár a habart tojásnak és a palacsintának mindegy, a káposztának meg éppen jó.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.10. 20:34:47

Meg AZ Öreg. Bár Ő nem hiszem, hogy lealacsonyodik ámátőr szintre.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.10. 21:12:32

Meg aztán nem is lehet most elsütni a Fekete herceg csókjának óbudai változatát :))))

Egyébként én is a szezonális dolgokon töröm a buksifejemet.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.14. 21:35:33

gasper
ó, látom téged is elkapott a körkérdés cunami. én gasztrovonalon kaptam a felkérést, hogy áruljak el hét dolgot magamról, amit meg is tettem:)
érdekes olvasni pár személyes dolgot, és közös pontokat, olyanokról akiket csak virtuálisan ismer az ember, és csak egy nicknév alapján tartja ismerősének. az utóbbi hetekben, szinte minden "ismerőst" végigolvasgattam a játék kapcsán, haladtam nyomról, nyomra. linkről, linkre:)))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.11.15. 10:59:37

szia Toma!

melyik blogodon található az írásod? Merthogy elolvasnám ám, csak sehogyan sem találok rá, vagy csak nincs szemem éppen :)
süti beállítások módosítása