HTML

Fontos idő

Tájoló

Felkérés táncra

Utolsó kommentek

  • FUHfilm: Fehér György (1939-2002) operatőr-rendezőről készítek egy könyvet, ezért szeretném megtudni, hogy ... (2023.04.13. 21:56) Még két dolog
  • v_e_r_o: @tapló II.: megtisztelő 11 év után választ kapni, és most olvasom 4 hónapra rá. kerestem is már a ... (2021.04.29. 11:09) Sovcolor
  • tapló II.: Igen, amíg el nem felejtem. A legjobb színes film a japán Fuji volt. Fogalmam sincsen ezek a japcs... (2020.12.22. 09:41) Sovcolor
  • tapló II.: @vero: Inkább vízes színűnek látszott minden, a kék sem volt határozott. (2020.12.22. 09:39) Sovcolor
  • tapló II.: Anno hoztak Moszkvából az ismerőseim akik kint jártak két tekercs Szovkolor diafilmet. Tudták, hog... (2020.12.22. 09:37) Sovcolor
  • Utolsó 20

Friss topikok

Tartalom

Licenc

Creative Commons Licenc

Lászlóbontás

2010.10.23. 08:45 Gasper

Forradalmi rádióújság




6.00 óra Zenés ébresztő: Fel-fel vitézek a csatára.

6.15 Reggeli torna: Futás bőrönddel a pincébe és vissza helybenjárás.

6.30 Zenés műsor a harcba  induló dolgozóknak: Csin-bum zenekar játszik.

7.00 Lapszemle: a Népszabadság el nem égett példányaiból adunk szemelvényeket.

7.15 Szórakoztató zene: közben fegyverropogás, ágyúdörgés.

8.00 Hírek: Rémhírek.

8.30 Operarészletek: bevonulási induló, előadja 20 hadosztály, vezényel Bulganyin, közreműködik az ÁVH zene és fegyverkara, szólót énekel Münnich Ferenc.

10.00 Óvodások műsora: A nyugati segítség. Mese, előadja Eisenhower bácsi.

10.30 Úttörő híradó: Maléter-hadvezető bajtárs az iskolásoknak utasítást ad a benzines üvegek használatára. Ismerteti a géppisztoly szerkezetét, egy óra
próbaidő 30 tank, 200 ruszki áldozat.

12.00 Pontos időjelzés: A következő ágyúlövés pontosan tizenkét órát jelez.

12.15 Olimpiai hírek: magasugrás, győztes Sztálin, szabadugrás: győz Magyarország, egy szobor, nyolc kötél este 6-1-ig. Céllövészet: győz Szovjetunió baklövésben, összeállítás: Hruscsov, Malenkov, Bulganyin, Szuszlov, Sepilov.

13.00 Komoly zene: Sztálinorgonán játszik Zsukov.

14.00 Időjárás jelentés.

14.30 Szív küldi szívnek: Egy barna kislány egy szőke páncélosnak, úgy várlak speciális okból. Az ENSZ küldi a magyar népnek: nem tudok én néked, csak virágot adni.

15.00 Falurádió: Hasznos tanácsadás a gazdáknak, hogy kell az élelmet elásni a kert végében.

17.00 Tánczene: Gitáron játszik a felkelők hada, táncol a szovjet páncélos együttes.

19.00: Jó estét gyerekek. Barrikádon vagytok már?

20.00 Kádáréknak üzen a nép.

20.30 Népi játékok: Kinn a Kádár, benn a Farkas. Ki a Nagyot megbecsüli, az az Aprót megérdemli. Ki korán kel az felkelő.

21.00 A szabadságharcosok népi együttese gitározik, Kádár, Piros, Apró, citerázik.


szöveg forrása: http://magyarmuzeum.org/uploaded/images/20041021-003214_0.jpg

31 komment

Címkék: 1956


A bejegyzés trackback címe:

https://tajkep.blog.hu/api/trackback/id/tr252392336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.10.23. 11:46:59

érdekes nép ez a magyar. olyan a humora, mint a mulatsága: sírva vigad.
de tán az önsorsrontás is ebbe a sorba illeszkedik. és már meg is van a néplélek lenyomata.
minden esetre nagyon frappáns. tele szó, név és gondolat játékokkal. mondhatnám anal0giákkal.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.10.23. 19:59:42

New Jersey-ben jelent meg.
Ja, onnét lehetett...

Az a bizonyos távolságtartás.
Amúgy a magyar néplélek valóban érdekes.
Insz. írta múltkor:
"- Labdát soha nem vettünk tőle legfeljebb négusbombát, húzósat, taposósat Azt a nagyobhokedli - pultja alól árulta titokbant.

- A korabeli hatóságok reszkettek minden nagyobb pukkanástól. "

Nekem meg beugrott a Tanu jelenete, mikor Virág et. beállít két "unokaöccsével" Pelikánékhoz, s váratlan durranásra a két legény szétlövi a stelázsit, meg ami még akad.
Pelikán József meg türelmet kér, és fülinél fogva berángatja a kisfiút, aki nem tagadhat: még kezében a papírstanyecli...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.23. 21:26:19

Nekem azért is tetszett meg ez a szöveg, mert meglehetősen cizellált képet kapunk azokból a hetekből. Olyan képet, amit még nem maszatolt szanaszét az utókor.

Csak egy példa, de talán a legütősebb darab:

"Ki a Nagyot megbecsüli, az az Aprót megérdemli."

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.24. 12:53:24

én már az újratemetéskor megmondtam a déli váci u-i wernwsgrüner sörözőben a nyilvánvalóan titkosrendőr törzsvendégnek, hogy nem megyek másnap a temetésre, mert nagy egy rohadt komcsi volt. a kocsma közönsége majdnem meglincselt. :))) vak idők voltak. a lép tovább homályosult.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.10.24. 15:11:02

@Grift: Legyünk precízek. MELYIK újratemetéskor?
Amelyik már a tankönyvekbe ias belekerült mondatot inspirálta?
"Szegény Laci, ha itt lenne... de közibénk lövetne!..."
Vagy a későbbi?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.24. 15:34:35

@Mormogi Papa:
:)
benne vagyok a korban, de hát a rajk temetés és én....

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.24. 15:35:25

@Grift:
ja, és nem a lép homályosult, hanem a kép. :)

Bell & Sebastian 2010.10.24. 17:33:48

Sajnálom, hogy nem én írtam. Speciális okból.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.10.24. 18:08:36

@Grift: Csak tré fának szántam - abból is lehet tüzet rakni, csak füstöl.
Egyebekben van olyan ismerős, aki ott volt...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.10.24. 21:11:27

@Grift: :D
akkor maturáltam (nincs sz, nincs b nem elírás, nem röhög!), akkor elhittem, ahogy kell, de pár év múlva már gyanús volt. szegény öreget dobta a gép, most meg ('90) kellett valaki a zászlóra. tényleg ennyi. homo homini, komcsi komcsini lupus.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.10.24. 23:47:16

@Gasper: @Grift: @Mormogi Papa: @Bell & Sebastian: @vero:

Ellenemondok:-) Nem Nagy Imre itt az érdekes (@Bell & Sebastian:-nak máshol ezt már elmondtam: a cárgyilkosságot nem érdemes boncolni nagyimrei vonalon, de az összes többiért, a GPU-NKVD-KGB-dolgokért, a moszkovitizmusért, a negyvenöt után történtekért stb. személyes felelősség terheli), hanem 1956.

Ha Nagy Imre szerepét ignoráljuk 1956-ban, akkor a következő lépésben 1956 szerepét is ignorálni fogjuk.

van tovább is, de itt most inkább megállok:-D

És:@Gasper:! Egy ideje már töröm a fejem rajta, hová lett ez a melankolikus-groteszk akasztófahumor, ami a nyolcvanas évek végéig élt, megvolt a néplélekben. Ez is a szekértáborharcok áldozatául esett. Remélem, a mostani hatalom jó sok évre bebetonozza magát és jóérzéssel lehet majd újra gúnyolódni rajtuk:-) Lehet, hogy én példát mutatok és már most elkezdem...

ü
bbjnick:-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.10.25. 08:33:01

@bbjnick: Az akasztófahumor jelentem megvan még - csak osztódott. Az ember nem mer minden poént mindenkinek elmondani :-(
A vonal amúgy jól érzékelhető és köthető bizonyos társaságokhoz - hogy miért éppen, arról lehetne gondolkodni.
A szekértáborok már következmények bizonyos szemszögből.
A kezdeteket (van korábbi is, csak nekünk nehezebben nevesíthető - mert ki olvasott közülünk pl. Borsszem Jankót vagy hasonlót? Még Göre Gábort talán...) tehetnénk Hacsek és Sajó eredeti párbeszédeihez - és már ott egyértelműen felismerhető bizonyos vonal; ami - többek között - a napi politika eseményeit azonnal (még aznap este) vitte a színpadra
Bizonyos rögtönzési, Comedia Dell'Arte készség is szükségeltetett hozzá.
Hogy a maiak közül ki lesz rá méltó, hogy legalább ötven év múltán is emlékezzenek a nevére, én azt nem tudom...

Kicsi Kacsa 2010.10.25. 08:41:44

Emlékszem, a gengszterváltáskor megtorpant az a népi humor, ami addig jellemezte a legvidámabb barakkot. Viccgyártó kisiparosok gondolom kivártak, merről is fúj a szél. Aztán lassan jöttek a viccek, persze gondosan megválogatva, kinek mit lehet elmondani, kinek mit nem. No, nem azért, mert esetleg jön a nagy fekete autó. Nem, inkább a viták és véresszájú hőbörgések miatt válogatta meg az ember, ki fogja megérteni a viccet és ki az aki meg nem.
Érdekes, a családomban nem sok szó esett 56-ról, egyszer kérdeztem apámat, ő mit csinált azokban a zűrös napokban, de semmi konkrétumot nem sikerült kiszednem belőle. Csak elmismásolta az egészet. Nagyapám írt egy könyvet erről az időszakról, persze külföldön adta ki, sajnos nekem nincs is példányom róla, pedig nagyon érdekelne, mit írt az öreg.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 12:43:53

nagyon jól tudjuk kik gyártják a humort. na azok mostan jobban félek, mint rákosi alatt :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 12:44:50

@bbjnick:
nebassz ember, akkor nagyról egyáltalán? oké befogtam a számat! éljenek a kommunista mártírok! :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.10.25. 20:18:48

ámerikában akkortájt ott voltak a magyar fasiszták, meg a komcsik is. egymás seggében.
nálunk dédpapa kanadai kommunista lapjai rejtőznek a sezlony alján. az öreg akkor eszmélt, mikor hazajövet (65) már a határátlépésnél bevonták a juharleveles útlevelét.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.27. 08:27:01

@bbjnick: szerintem Nagy Imre úgy került bele 1956 eseményeibe, mint Pilátus ama bizonyos krédóba. Mondjuk akkor már Pilátus személyisége engem sokkal jobban érdekel és ezzel talán sokat elmondtam Nagy Imrével kapcsolatos véleményemről is.
Amúgy Nagy Imre totálisan nem értette azt az egész helyzetet, amibe akkor, 1956 október-novemberében belecsöppent és magát a helyzetet -mint miniszterelnök- tökéletesen dilettánsan kezelte.
Természetesen tiszteletet érdemel azért, ahogyan végül perében kiállt saját, 56-os krédója mellett s ezzel a halált is vállalta. Klasszikus kommunista sorstragédia az övé, amelyből elmaradt az életért való könyörgés.
Na persze könnyen pofázok itten a magam ifjú éveivel.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.11.05. 07:43:13

"...kár volt belepofáznotok öcsi, talán sikerült volna, és most itt ücsöröghetünk valamennyien" - valahogy így.
Ezt vágta a képembe néhány hónapnyi együttlét után Főőrnagy, a zárkaparancsnok, aki egyébként valami repülőtér parancsnoka volt.
Ezt szándékosan még sehol sem említettem. ( a repteret.)
A lényeg, hogy azóta is csak valamiféle gomolygás van a fejemben ezen ügyekben.
Baromira szeretnén tudni, hogy kik és miért...?
Mert a "forradalmárok" csak ő utánuk következtek.
De kik voltak "Ők"....?
Leírtam a "Zavarkeltésben" a történetet, ahogy a tisztekkel felsoroltatta a 23. előtti történteket, aztán mintha megijedt volna, hogy sokat mondott, hirtelen váltott.
Azt hiszem jócskán vannak még felderítetlen területek, titkok, és lehet, hogy azok is maradnak.
Nagy Imrét, ha visszagondolok a belső légkörre, amit hiába próbálnak filmekben visszaadni, mint tegnap a Kolorádó kid c. marhaságban - becsülnöm kell mert önként képes volt odaállni az akasztófa alá.
Minisztersége, egyebe nem érdekel.
Én nem hiszem, hogy képes lennék magamtól odaállni.
@Gasper:
Jól látod - szerintem, mert magam is így gondolom
@Mormogi Papa:
Borsszem Jankót nem, de Göre Gábort még olvastam nagyapám holmija között találva.
Aztán fölfedeztem apám könyvei között a Ludas Mátyás füzeteket, Szabó Dezső gyilkos iróniájával.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.11.11. 05:35:34

@inszeminator: tényleg, olyan pénzzel teli katonaládával találkoztál azokban a napokban?
Összesen öt, más források szerint hat ilyet helyeztek el azokban a napokban Budapest különböző pontjain:

www.artpool.hu/Erdely/sajto/orizetlen_penz1a.jpg

Úgy egy hete elkezdtem írni egy bejegyzést ennek az akciónak a történetéről, de egész egyszerűen annyi dolgom van, meg annyira máshol van az agyam, hogy most nincs időm ezt a történetet megírni.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2010.11.15. 17:32:27

@Gasper:
Egy ilyet láttam, de az nem biztos, hogy "katonaláda volt.
Valamikor 30-a körül, a kőrúton.
Persze mindenki beszélt róla.

Nagyon tetszettek a nejed képei
Ü:
Insz...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.11.16. 19:35:50

@inszeminator: igaz, Utánanéztem, nem volt mindegyik katonaláda.

Örülünk, hogy eljöttetek a megnyitóra, az elismerő szavakat pedig köszönettel továbbítom. Valamikor tavasszal lesz újabb kiállítás, újabb képekkel. De majd úgyis szólok.
Amúgy csináltam rólatok egy frankó fotót, valamikor elküldöm.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.11.17. 09:06:34

@Gasper: Kérlek szépen, nekem is!

Én ugye nem is voltam itthon... :-(

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.11.17. 21:28:10

@Mormogi Papa: felcsapsz voyeur-nek? :)
Holnap átküldöm nektek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.11.18. 08:45:00

Köszönöm :-)
Csak ezt az értesítő emilszolgáltatást tudnám már kikapcsolni... Eddig kétszer küldtem el, hogy kösz nem, de nem reagált...
(Ezúttal viszont jól jött :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.12.25. 05:19:49

1. Istengyermek, kit irgalmad
Közénk lehozott,
Angyaloknak énekével
Néked áldozok
Terjeszd fölém kezedet,
Hogy az Istenszeretet
Töltse el ma szívem, lelkem,
Jászolod tövén.
2. Bár nem látom gyermekarcod
Szent vonásait,
Hiszem mégis rendületlen:
Hogy már Te vagy itt.
És mosolygón fölfogod
Könnyemet, amit hozok
Ajándékul jászolodnak
Trónusához én.
3. Istengyermek, nézd szívemnek
Forró vágyait:
Boldogságot adni másnak
Nincs hatalma itt,
Csak Tenéked, Istenem.
Ó, ha arcod megjelen
Áldott ostya szent színében,
Boldog vagyok én.
4. Betlehemi csillagodat
Ragyogtasd nekem,
Ki e sötét lelki éjben
Jászlod' keresem!
Add hitemnek fényedet,
Akkor biztosan megyek
S meg nem állok, míg a trónod
El nem érem én.
5. Szentségházad jászolához
Állok ôrnek én,
Hogy ne bántson senki Téged
Már e földtekén.
Ó ha Téged sértenek,
Én szívembe rejtelek
S menedéket adok Néked
Mindhalálomig.

www.ppek.hu/k44.htm

Áldott, békés Karácsonyt kívánunk!

ü
a magyarido.blog.hu csapata

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.12.25. 08:42:28

Kedves @bbjnick:

Áldott Karácsonyt kívánok én is!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.12.28. 09:15:24

@Mormogi Papa: köszönöm (utólag is). Persz nemokára már búékban utazunk. :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.12.28. 09:16:34

@Gasper: Persz nemokára - Persze nemsokára

Eh, pedig nem vagyok másnapos.
süti beállítások módosítása